زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 4:44 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1170
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 8
عضویت: 8 /8 /1391
سن: 18


۷ راه برای مدیریت بهتر wall در فیس بوک
شاید تا به حال متوجه شده باشید که علیرغم اینکه دارای دوستان بسیار زیادی هستید ، صفحه wall شما بسیار کسل کننده و به هم ریخته به نظر می رسد. بیایید با هم تغییراتی را در wall فیس بوک ایجاد کنیم .

رخی از راه هایی که به توضیح آن ها خواهم پرداخت سخت و گیج کننده خواهد بود و شاید هم وقت زیادی از شما بگیرد ( البته اگر به جزییات وارد شوید ) اما در عوض زمانی را که صرف مرتب کردن و مدیریت دیوار فیس بوکتان می کنید را کاهش می دهد.



۱- مهم ترین ها / جدیدترین ها

اولین و ساده ترین گام برای مرتب کردن چیدمان اخبار خوراک (فید) انتخاب یکی از حالت های Most Recent ( جدیدترین ها ) و Top Stories ( مهم ترین ها ) است.شما می توانید این کار را با کلیک بر روی Sort که در قسمت بالای اخبار فید شما و یا زیر بخش Update status ( ایجاد رویداد جدید ) قرار دارد می توانید انجام دهید.

با انتخاب Most Recent ، فیس بوک کلیه ی اخبار فید شما را به ترتیب زمان معکوس نمایش می دهد، به گونه ای که جدید ترین ها در اول لیست مشاهده می کنید. با انتخاب گزینه ی Top Stories شما به فیس بوک اجازه می دهید که مطالبی که برای شما مهم هستند را برای شما به نمایش بگذارد که در اغلب اوقات این چنین نیست !

۲- مدیریت فید

با دوست شدن با افراد و like کردن یک صفحه ، شما به صورت خودکار مشترک سایر اخبار آن فرد یا صفحه خواهید شد. این اشتراک می تواند تنها نوعی از رویدادهای جدید را شامل شود و تنها همان دسته را بر روی wall شما به نمایش بگذارد. راه های کمی برای مدیریت این اشتراک موجود است :

۱- مرتب کردن نوع اشتراک گذاری به وسیله ی status update یا بخش به روزرسانی رویداد.

۲- مرتب کردن نوع اشتراک گذاری از دکمه ی subscription .

3- مرتب کردن اشتراک گذاری از صفحه تنظیمات.



دوستان

بر روی دیوار(wall) فیس بوکتان ، نشانگر موس را به گوشه ی سمت راست و بالای نوار دوستتان ببرید و بر روی فلش رو به پایین کلیک کنید تا تنظیمات را ببینید.

این فلش به شما تنظیمات را نشان می دهد. شما می توانید پذیرای همه ی رویدادها ، بیشتر رویدادها و یا تنها رویدادهای مهم باشید. مبنای این انتخاب ها بر اساس ارتباط شما است.

شما می توانید دوستتان را دنبال نکنید و یا کلیه رویدادهای مربوط به وی را تماشا کنید.

3- فیلتری به نام List

List بهترین روش برای کنترل فید اخبار است و شما را از اخبار عمومی دور نگه می دارد. فیس بوک با شما اجازه ی ساخت لیستی از اشتراک گذاری ها را به شما داده است که بر اساس جذابیت ، دوستان نزدیک و صفحات و یا سایر مرتب می شود.

برای شروع ساخت لیست ، به دنبال بخش Friends بگردید و در سمت چپ آن بر روی More کلیک کنید.

در صفحه دوستان بر روی Create List کلیک کنید

اکنون نام لیست افرادی را که می خواهید به لیست اضافه شوند را وارد کنید.

برای رفتن به لیست ساخته شده تنها کافی است بر روی نام لیست که در سمت چپ صفحه موجود است کلیک کنید.


4- Hide Ticker

Ticker در فیس بوک به شما کمک می کند تا بتوانید جدیدترین فعالیت های دوستانتان را در فیس بوک دریافت کنید ؛ معمولا اگر دوستان زیادی داشته باشید در هر ثانیه تغییرات جدید را دریافت می کند و همین امر می تواند ازار دهنده باشد و پهنای باند شما را مصرف کند.

اگر تصمیم به پنهان کردن Ticker دارید ، باید این چنین عمل کنید :

۱- نوار چت خود را ببندید

۲- بر روی فلش Hide Ticker کلیک کنید . اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ، چت خود را باز کنید ، اکنون در قسمت راست و بالای آن قرار دارد.


5- پنهان کردن یا گزارش دادن

در بخش رویدادهایتان امکانی موجود است که به شما اجازه می دهد مطلبی را گزارش دهید و یا Spam بشناسید. پنهان کردن یا Hiding آن بخش را از شما دور می کند و به فیس بوک در ایجاد فیلتر کمک می کند.


6- Unfriend / Unlike
آخرین انتخابی که باید مد نظر قرار دهید ، غیر فعال کردن دوستیتان با افراد و یا Unlike کردن یک صفحه است.شما همیشه می توانید این تنظیم را انتخاب کنید .این بدان معناست که دیگر هیچ گونه رویدادی از آن شخص را دیگر مشاهده نخواهید کرد.


۷- به روزرسانی های خود را محدود کنید

همه یکار هایی که در بالا توضیح دادم راه هایی بودند که wall فیس بوکتان را مرتب و بدون هرج و مرج نگه می دارد ، به هر حال شما باید به خاطر داشته باشید که این کار با آن روش ها مقدور است.

قابلیتی وجود دارد که دسترسی شما به رویدادهای جدید را تنظیم می کند. شما می توانید رویداد جدیدی را با حالت های Public ، Friend و Only Me که تنها اجازه دیدن آن به خودتان را می دهد اضافه کنید، گزینه ی Costum برای مواقعی است که می خواهید فقط لیستی از دوستان آن را ببینند. مانند همان لیستی که در قبل ساختیم.


سخن آخر

با انجام دادن کارهایی که در بالا به آن ها اشاره شد ، می توانید رویدادهای جدید را دریافت کنید آن هم بدون Spam ها و رویدادهای نا مربوط و مزاحم.

من ساخت گروه را به شما پیشنهاد می کنم، خودم نیز هر روز این کار را انجام می دهم. اگر شما هم روشی دارید که می تواند wall فیس بوک را مدیریت کند به ما بگویید.
منبع: hongkiat

سه شنبه 09 آبان 1391 - 11:12
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com